דפים

יום שלישי, 25 בינואר 2011

מכתב שבועי 14.1.11

שלום רב וט"ו בשבט פורח למכותבי המרחב!
הכרנו השבוע את חלקיו השונים של הפרח.
מדהימים ביופיים היו האבקנים של פרח הורד כפי שנראו במגדיל שלנו.
בשבוע הבא נכיר כמה צורות עיקריות של פרחים, אשר ישמשו אותנו בהמשך כשנכיר את הפרחים שנלמד עליהם.
במרכז המחשב משימות התאמה בין שם צורת הפרח לתמונת הפרח. אני שולחת אחת מהן כקובץ מצורף.
הפעם זהו משחק לשניים ואפשר להתאתגר ולגלות מי סידר יותר פרחים נכון.
במרכז המדע נשחק משחק לוטו קבוצתי ובו נמלא לוח עם צורות פרחים בתמונותיהם.
במרכז הספר סיפורו הנוגע ללב של צמח שרצה להחליף את צורת הפרח שלו וסיפור על פרח מיוחד: "פרח לב הזהב"
גם במרכז היצירה נשבץ ונתאים בין צורה של פרח לתמונה שלו.
שמחתי לפגוש הורים רבים בישיבה של יום ה'.
אני מקווה לפגוש גם ביום א' הורים רבים וכאמור אם יש קשיים שתפו אותי כדי שנחשוב יחדיו איך לעזור.
תודה לכל מי שהביא לנו כלים למרכז דמיון.
והודעת אמנות קצרה לתלמידי כתות ב':
בשבוע שעבר הבאתם טקסטורות מקסימות.
השבוע יש להביא לשיעור מרקמים- כלומר טקסטורות עם נפח.
כמו שאתם רואים אני משתלמת בצילום וכך אפשר להתרשם מחוויות השבוע החולף.
להתראות, אביבה.

יום שבת, 8 בינואר 2011

מכתב שבועי למרחב 8.1.2011 תוכנית לימוד פרחים




שלום רב למכותבי המרחב!
השבוע יצאנו לדרך עם נושא פרחים.
לבקשת התלמידים מצורפות גם כמה תמונות מאווירת השבוע.
לאחר שהבנו שפרח הוא חלק מצמח נעסוק בשבוע הקרוב בהכרות בסיסית עם חלקי הפרח.
במרכז המחשב המשימה המצורפת: לסדר את הפרח מחלקיו ומשימת מבוך חלקי הפרח.
במרכז המדע דף הרכבה של חלקי הפרח ותצפית בפרח המחולק לחלקים כולל התבוננות מוגדלת.
לצורך התצפית אני מבקשת ממי שיכול לזכור להביא פרח למרחב!
במרכז הספר ניצור הפעם ספר בצורת פרח שיספר על המריבה בין חלקי הפרח- מי יותר חשוב.
סיפור נוסף יספר על שינויי מצב בחיי הפרח.
במרכז היצירה ניצור פאזל של חלקי הפרח ופרח שנפתח במים לפי הצעתה של המתנדבת שלנו:
פנינה קוסוביץ- תודה לפנינה.
במרכז הבניה, לאחר התייעצות עם כמה מאחראי המרכז הוחלט לטמון את הלגו הקטן והגדול ולהוציא במקומם לתיבות שלל חיות,
לכבוד תלמידי כתות ב' שלמדו על תיבת נוח.
לסיום: השבוע ובשבוע הבא תערכנה כידוע שיחות הורים.
אני מצפה לפגוש בכל מי שמעוניין בכך במרחב. (גם בקשר לשיעורי האמנות).
זה המקום לבקש בכל לשון של בקשה: למרות שידוע לי שהתור ארוך, אם מישהו מהתלמידים שעדיין חש קושי כלשהו- אנא ידעו אותי!
יש הרבה מה לעשות כדי לעזור וקודם כל חשוב להפנות תשומת לב לעניין. מניסיון זה עוזר ודי מהר!
דרישת שלום מהנרקיסים והרקפות בגלבוע בין טיפות הגשם.
להתראות, אביבה.

מכתב שבועי 1.1.2011


שנה אזרחית טובה ושלום רב לכולם!
אמנם עברנו נושא, אך אני רוצה לפתוח בתודות:
תודה לאמא של טלי מכתה א'1 ששלחה לנו חומרי חבישה לפינת המרפאה.
תודה ליומנה ,אמא של הרון מכתה א'2 ששלחה לנו כלי מטבח.
ולנושא הבא :
אנחנו בנושא פרחים.
ראשית חכמה יש להבין שפרח הוא חלק מצמח ובזאת נעסוק השבוע.
במרכז המחשב הקובץ המצורף בו יש למקם מחדש את הפרחים על הצמח.
במשימה נוספת עלינו לעזור ליוחנן הגנן להשיב פרחים שקצץ בטעות כל אחד לצמח שלו.
ולקינוח כמו שאנחנו, אוהבים יש משחק זיכרון פרחים במחשב.
במרכז המדע דף פעילות ואם מזג האויר יאפשר נצא לחפש היכן יש פרחים בבית הספר.
במרכז הספר סיפור על הנסיכה שאהבה פרחים ועוד סיפור על צמח מיוחד עם פרחים סגולים שיום אחד פרח עליו פרח צהוב.
במרכז היצירה ניצור בעזרת כתב בלון גזירי ציורים של פרחים והרבה יצירתיות שער במחברת לנושא פרחים.
אני מאחלת לכולם למידה חווייתית ושתמצאו את הנושא יפה ותורם!
להתראות, אביבה.

יום שבת, 25 בדצמבר 2010

מכתב שבועי 25.12.10

שלום רב לכולם!
סוף זה תמיד התחלה...
אנחנו מסיימים בחגיגיות את נושא הכותנה השבוע בפרק הסיכום.
במרכז המחשב שלוש משימות: משימת ההתאמה הטבלאית המצורפת, אליפות מספר המושגים שלמדתי בנושא כותנה
(לצורך מילוי טבלאת האליפות יהיה מותר להציץ ולהיכנס לכ משימות המחשב בנושא כותנה בהן עסקנו עד כה!) ולקינוח רביעיות כותנה.
במרכז המדע חידון טריוויה על כל פרקי הנושא ומשוב של התלמידים לגבי התכנים שנלמדו כולל רעיונות נוספים לפיתוח.
במרכז הספר ספרון חידה בשתי רמות על המידע שנלמד וספרון סיכום שבו דמויות שהכרנו במסגרת נושא כותנה יגיעו להיפרד לשלום!
במרכז היצירה ניצור אלבום מתקפל ובו בכל דף תמונות מפרק שנלמד בנושא אותן יש לשבץ ולהדביק בסדר הנכון.
עם זוהר נלמד ולנגן את השיר: סוף הוא תמיד התחלה ונשים פעמינו לתחילת הנושא הבא: "פרחים".
תודה ענקית לנועה יחזקאל שהיא גם אמו של גלעד מא' 3, אשר לקחה על עצמה את סידור מרכז הדמיון.
נועה,אחראי המרכז ומתנדבות מכתה ד' עמלו במרץ רב השליכו חפצים שבורים, מיינו וסדרו מקום עם שם לכל חפץ.
אחר הוסיפו וערכו רשימה של חפצים שנשמח לקבל למרכז:
כלי מטבח בלתי שבירים ורצוי לא מאד גדולים: סירים, מחבתות, כוסות, קומקומים, צלחות וסכו"ם קופסאות אחסון או סלסילות, כלי מרפאה: מזרקים- ללא מחט כמובן, שפדלים, חמרי חבישה, כלי תיקון (מברגים, צבתות, פליירים..)
מנעלים או בגדים מעניינים לתחפושות.
אנא עזרו לנו להעשיר את מרכז הדמיון.
לסיום, לבקשת התלמידים אני עושה מאמץ לשלוח קובץ נוסף עם תמונות מהנעשה בשטח ומקווה שהדבר לא יצור בעיה טכנית.
                                                                     להתראות ושוב תודה לנועה! אביבה.

יום שישי, 24 בדצמבר 2010

מכתב שבועי 18.12.10

שלום רב לכולם!
השבוע נעסוק בפרק חביב ומעניין: אחרי שעסקנו בלבוש בני אדם נבדוק איזה סוגי כסות יש לבעלי חיים.
במרכז המחשב המשימה המצורפת כבסיס ואחר כך לוטו של התאמת הכסות לבעל החיים אליו היא שייכת.
אגב, תודות לנחמה יש לנו עכשיו שני עכברים במחשב המאפשרים לשני תלמידים לשחק יחדיו.
במרכז המדע דף תצפית (בהגדלה) בסוגי כסות וחשיבה על היתרונות של סוגי כסות שונים.
במרכז הספר עיבוד לספור התרנגולת הפיסחת והשועל של ביאליק והסיפור "מים רותחים על הקירח" - על זאב שהתקיף חזרזיר ואיבד את פרוותו.
במרכז היצירה ניצור הפתעה לאלו שדואגים לנו למילוי כל מחסורנו .
להתראות, אביבה.

ניתן לעבור גם לאתר המרחב -פרק לדוגמא בנושא הכותנה

יום שבת, 11 בדצמבר 2010

מכתב שבועי 11.12.10 לבוש בתכנית לימודים כותנה

שלום רב לכל מכותבי המרחב!
חוזרים לעניינים.
אני מקווה שכולם בילו ונחו היטב לקראת השיבה לבית הספר.
נותרו לנו עוד שלושה פרקים לסיום נושא כותנה.
השבוע נעסוק בפרק: "לבוש".
במרכז המחשב המשימה המצורפת למכתב: תשבץ פריטי לבוש ומשימת התאמה בין אנשים מתחומי עיסוק שונים לבגדים האופייניים לתחום.
במרכז המדע משחק לוטו קבוצתי של בגדי עמים.
במרכז בספר סיפור אמיתי על לוי שטראוס שהמציא את מכנסי הג'ינס עבור כורי הזהב באמריקה וסיפור על אמא שתפרה מעילים כדי להגן על ילדיה מהקור והגשם.
במרכז היצירה נתאים חלקי לבוש לדמויות ונחבר בדים ליצירת הבגד.
אז להתראות בקרוב, אביבה.
 קישור לפרק רלוונטי באתר מרחב-נושא כותנה-פרק לדוגמא
הילדים חוקרים את הכותנה במרכז מדע- צולם בשנת 2005:
http://www.merhav-ab.com/pages/gallery19.aspx

יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

מכתב שבועי 27.11.10

שלום רב למכותבי המרחב!
גולת הכותרת של עיבוד הכותנה היא התפירה.
זהו השלב שבו מגיע חומר הגלם למוצר הסופי!
במרכז המחשב נוכל לפעול במצגת הכותנה שלב ד' ואחרון.
משימת מחשב נוספת היא המשימה המקוונת (אינטרנטית) המצורפת למכתב הזה.
אשמח לקבל קולאג'ים שתרכיבו מהתמונות שתמצאו.
במרכז המדע כתב חידה שעוסק בתפירה.
במרכז הספר הספור על בגדי המלך החדשים וספור על חייט ותופרת שהצליחו לתפור שמלה למלכה.
במרכז היצירה נתפור עכבר ונמלא אותו בסיבי כותנה כמובן.
עדיין יש צורך בשאריות בדים- מי שיכול לשלוח.
תודה למי שכבר שלח!
להתראות וחג אורים שמח!
אביבה.
                                   קישור לנושא כותנה באתר מרחב א-ג: