דפים

יום שישי, 10 בפברואר 2012

משבוע השקד לבדיקה מי הוא עץ

נועה ושחר מכינות דף עם פעילויות הכרות עם העלים, הפרחים והזרעים של השקד

אוריה טועם שקד

אלה מביאה ענף פורח ושקדים לבית הספר

השקד פורח במרחב

יובל מביאה שקדים למרחב

ליה ואור מכינות סיפור על השקד

ריקוד השקדיה
שלום רב למכותבי המרחב!
שבוע השקד כמו ט"ו בשבט עצמו עברו עלינו בהתרגשות ופריחה!
תודה רבה לכל מי ששלח לנו ענפי שקד פורחים ושקדים לקילוף, פיצוח וטעימה.
תודה לאלה מא' 3, ליובל אטינגר מא'2 , למור ולאור מב'1שהביאו שקדים. היה טעיםםםםםםםםםם!!!
בשבוע הבא נחזור לתכנית לימוד העצים לאחר שפרצנו עם השקד לרגל ט"ו בשבט.
ראשית עלינו לברר מי מכל שוכני ממלכת הצומח נחשב לעץ.
נגלה שלפי מדען בשם רואוניקה: לעץ יש גזע וענפים, לשיח רק ענפים ולעשב יש גבעול- אין לו לא גזע ולא ענפים.
במחשב יש תשחידה שזה תשבץ עם חידה: מי הוא עץ ומשחק קובייה נחשים וסולמות עשב שיח עץ.
במרכז המדע דף עבודה ותצפית על מיני הצומח בסביבת בית הספר והגבעה.
במרכז הספר נספר על חתולה שברחה מכלב והתחבאה בתחילה בעשב, אחר על שיח ולבסוף על עץ גבוה ובטוח.
יצירה נוספת של דתיה בן דור עוסקת בשאלה: "איך זה להיות עץ".
במרכז היצירה ניצור יצירה תלת מימדית שמדגישה את ההבדל בין עשב לשיח ולעץ.

לקינוח: בחידון הטריוויה על עצים לבוגרי מרחב א'-ב', שנערך לרגל ט"ו בשבט ועסק בפרקי הנושא "עצים" שנלמדו במרחב זכו:
מקום ראשון נציגי כתות ד'!
מקום שני נציגי כתות ג'!
ובמקום השלישי נציגי כתות ה'!
כל הנציגים הוכיחו ידע רב וכמובן שרובם היו אחראי מרכז המדע לדורותיהם.
להתראות, אביבה.
בארי יוצרת פרח שקד מפלסטלינה

עוז ודורון חוקרים את השקד

אחראי המדע גאיה ועוז מחלקים שקדים לחקר וטעימה

נועה ושני יצרו פרחי שקד





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה