דפים

יום שישי, 21 באוקטובר 2011

מכתב שבועי מהמרחב -חוזרים לשגרה עם סלע הגיר


שלום רב לקהל מכותבינו וחזרה נהדרת לשגרת יומנו!
צוות המרחב ממתין לכם עם מגוון פעילויות שירוכזו השבוע סביב פרק חשוב ביותר:
אחרי שהכרנו את סלע הבזלת ודרך היווצרותו נתוודע השבוע לסלע מאד שונה אך נפוץ באזורנו מאד- סלע הגיר!!!
במרכז המחשב המשימה המצורפת למכתב הזה ומשחק דמקה בין נבחרת הבזלת לנבחרת סלעי הגיר.
במרכז המדע דף עם ניסויים להכרת תכונותיו של סלע הגיר- ובהם הניסוי המצריך זהירות רבה - בדיקת תגובת סלע הגיר לחומצה מלחית!!!
במרכז הספר ישובו גיבורי העבר: "גרי " סלע הגיר יוצא למסע בחיפוש אחר "בזי "חברו הטוב.  ספור נוסף יספר איך מגלים ילדי המרחב את התכונות של סלע הגיר.
עוד סיפור יהיה שונה ומיוחד ויורכב מאיורים ללא מילים - אותם התלמידים יחברו.
במרכז היצירה ניצור לעצמנו "גרי" הלא זהו חבר סלע גיר אישי משלנו ושוב לא לשכוח לשלוף אותו מהתיק בבית כדי שלא יהפוך למשא נוסף עובר ושב על הכתפיים הצעירות.
בשבוע שיבוא אחר כך נעמוד גם על דרך היווצרותו של סלע הגיר.
מה אפשר ורצוי לשלוח למרחב כדי להעשיר את הלמידה:
סלע שיש לי סיפור מיוחד עליו, סלע עם מאובן, כלי צור של האדם הקדמון, גבישים בכל גודל צורה וצבע וכיוצא באלו.
השבוע מטבע הדברים אין לי תמונות לשלוח אליכם לצערי, אך אתם מוזמנים לשלוח לבית הספר תמונות בהקשר ליום הסגול בהן אתם נראים מבצעים פעילות גופנית כפי שפורט במכתב העוסק בכך.
לסיום הערה חשובה: מתחילות לצוץ טענות של אמהות בעיקר "מדוע לא רואים את ילדיהן בתמונות המצורפות למכתבי המרחב?"
צריך להבין שבמרחב עוברים 213 תלמידים מכתות א'-ב' (ובנוסף תלמידי החינוך המיוחד מכתה ג'). המשימה לעזור לתלמידים בפעילות וגם לדאוג לכך שכולם יתועדו בתצלומים עוברת את גבולות יכולתי.
מטרת התצלומים מבחינתי היא לשקף את מגוון הפעילויות ולא את מגוון התלמידים. זה שתלמיד אינו מופיע בתצלום - זה לא שאינו פועל במרחב, זה פשוט בשל העובדה שהוא אינו היחיד שפועל.
יחד עם זאת, במידה ויש הורה שמאד רוצה בכך הוא/ היא מוזמן/ת לפנות ואעשה מאמץ מיוחד לצלם את הצאצא, אתם גם מוזמנים לבוא לצלם בעצמכם.
שתהיה חזרה נעימה לשגרה, מתגעגעת, אביבה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה